Customer Nordic AB

25 maj 20221 min.

Lojala kunder | Lojalitetsprogram | Kundklubb

Uppdaterad: 28 aug 2023

Kundupplevelsen är idag det viktigaste vid val av leverantör, inte pris!
 

 
Traditionella rabatter stimulerar till enstaka köp men påverkar inte kundernas lojalitet.
 
De som bara fokuserar på pris kommer aldrig vara lojal någonstans och undersökningar visar att det är andra drivkrafter än pris som avgör en kunds lojalitet till ett varumärke.

En kundklubb fungerar som ett VIP-forum där ni får kunden att känna sig extra utvald genom exklusiva medlemserbjudanden, förtur till nya lanseringar och nyheter mm.

Den fungerar som en kommunikationskanal mellan dig och dina kunder och ger samtidigt en konkurrensfördel vid säljarnas införsäljning.

Att skapa ett program för lojala kunder kan därför vara en god idé. Oftast pratar man om att erbjuda kunderna att vara med i en kundklubb, särskilt för företag som riktar sig mot B2C.
 
Konsumenterna samlar poäng via köpta produkter som de sedan kan använda i ett poängsystem för att byta in mot attraktiva premier.

Customer levererar ett stort utbud av premier till lojalitetsprogram och kundklubbar. Både digitala

och fysiska. Hos oss hittar du premier med stora och små värden. Vi har alltifrån biobiljetter till hotellövernattningar med olika paketeringar.
 

Vill du veta mer och är i behov av att förnya era erbjudanden till kundklubben?
 
Eller är ni i en uppstartsfas och vill ha tips och råd om hur ni skapa en kundupplevelse utöver det vanliga?
 

 
Kontakta oss för ett förutsättningslöst möte!

Sociala medier


 

 
Följ oss på LinkedIn >
 
Håll dig uppdaterad på FaceBook >
 
Häng med på Instagram >

    290
    0