customer.

  • Customer Nordic AB

Sälj mer och behåll dina marginaler

Uppdaterat: 1 juni


Att ge värde och mervärden till kunden ger nöjda och trogna kunder! När man pratar om mervärden och förmåner tänker de flesta på bonus och rabatter. Det är inte fel, men det är långt ifrån ett recept som passar alla eftersom den typen av förmåner tenderar att slå ganska hårt mot marginalerna. Funktionella och emotionella mervärden har ett syfte att bidra till att bygga varumärket och stärka relationen med kunderna på ett djupare plan. Mervärden behöver nödvändigtvis inte utgå från det ordinarie egna utbudet utan snarare utgå från kundens helhetsbehov. Om det dessutom är roligt att göra affärer med er och man har kul när man träffas så har man lyckats! Att belöna engagemang är ett effektivt sätt att bygga långsiktiga relationer med kunderna.

Alla företag borde sträva efter att öka antalet lojala och engagerade kunder. Skillnaden mellan en nöjd kund och en lojal kund kan betyda ökad merförsäljning och bättre lönsamhet.

Kundupplevelsen börjar få ta en allt större plats i förhållande till pris och produktprestanda. Många företag slåss om samma kunder, med ungefär samma priser och samma produkter eller tjänster. De flesta är tillfredsställda med att ha nöjda kunder medan de som anstränger sig lite till har mycket nöjda kunder. Detta är kunder som återkommer hela tiden för att man matchar och anpassar sitt utbud och erbjudanden utifrån deras behov.

Det finns en tydlig affärsnytta att investera i lojalitet. Kan man få 25% av sina befintliga kunder att gå från att vara nöjda till mycket nöjda finns det troligen mycket pengar att tjäna. Är man duktig på mervärden och erbjuder annat än bara de vanliga hygienfaktorerna ökar också möjligheten att få nya kunder. Med mervärden får du nöjda kunder som betalar fullt pris och därmed ökar din försäljning och får behålla dina marginaler. Premier och mervärden handlar om att ge något tillbaka till dina kunder. Det här är sådant som nästan inte kostar något, men som kunden minns och gillar efteråt. Oavsett om de används som ersättning för rabattsats eller som lojalitetsersättning så erbjuder vi ett mervärde både för dig och dina kunder. Vi har olika metoder för att hjälpa dig att utveckla och öka din försäljning. Vi paketerar en lösning beroende på vilket sätt du vill kommunicera med din kund och vilken effekt du önskar att uppnå. Öka din försäljning tillsammans med oss!



Vill du läsa mer om våra produkter? Klicka här.


Vill du få fler uppdateringar från oss?

Lär dig något nytt varje vecka. Inget spam. Skriv "NYHETSBREV" i meddelanderutan.




Följ oss på LinkedIn > Håll dig uppdaterad på FaceBook > Häng med på Instagram > Vill du gärna veta mer hur du kan arbeta med att öka din försäljning, stärka din kundlojalitet och höja värdet på dina kampanjer?

3 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Customer Sales

Customer Nordic AB

Industrigatan 8

611 38 Nyköping

SWEDEN

Vi hjälper ert varumärke att utvecklas till minnen och långsiktiga relationer. Ökad försäljning, högt värderade kampanjer och förbättrad marginal. Dina kunder handlar för att de känner för det -  få dem att känna något!

Häng med oss!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Tack för ditt intresse!

Vill du se över ditt

erbjudande ihop med oss?

Tveka inte att höra av dig, oavsett om du är intresserad utav våra erbjudanden eller tror att din verksamhet skulle vara en bra partner i vårt utbud!

© 2021 Customer Nordic Sweden