customer.

  • Customer Nordic AB

Tips på hur du skall göra för att förlora kunder



Ja, rubriken är till för att provocera. Ingen vill förlora sina kunder.

Men oavsett hur bra du är på att skaffa nya kunder blir det svårt att växa om du inte kan behålla dina kunder. Så vad är den främsta orsaken till att kunder väljer bort dig framför någon annan? Pris? Missnöjdhet med leverans? Förväntningarna på produkterna? Håll i dig nu - ingen av dessa.


Enligt undersökningar är den vanligaste orsaken till att företagskunder väljer att byta leverantör att de känner sig bortglömda eller oprioriterade. Det finns en stor mängd saker du kan göra för att se till att behålla dina kunder över tid.


Följ nedanstående tips för att behålla dina kunder:

Var personlig

En relation är en relation - oavsett om det är till en medarbetare eller till en kund. Företag har inga relationer till varandra. Människor gör affärer med varandra, och människor de gillar. Ett sätt att bli omtyckt är att addera lite av din personlighet. Genom att skapa en personlig relation får du lättare att behålla dina kunder. Prata med dina kunder, ofta

Håll kontakten med dina kunder! Tekniken gör det både möjligt och enkelt att följa upp och kommunicera med dina kunder. Genom att regelbundet höra av dig kan du fånga upp kundens frågor, beställningar, händelser och så vidare.


Vara tillgänglig

Kanske en av de viktigaste punkterna. Att vara tillgänglig. Se till att dina kunder kommer i kontakt med dig. Kan inte kunden nå dig kommer du inte ha någon kund kvar på sikt. Det handlar inte om att du ska finnas där hela tiden, utan det handlar om att följa upp, intressera sig och engagera sig i kunden.

Hålla dina löften

Sälj inte något som du inte kan leverera. Det finns en gammal sanning om säljare att de lovar något som de inte kan förverkliga. Gör inte så. Ingen tjänar på det, varken du eller kunden. Lova mindre och leverera är ett bra sätt att skapa nöjda kunder så att dem stannar.


Customer har över 18 års erfarenhet av att hjälpa företag våra sina kundrelationer. Vi levererar och distribuerar mervärden till kundklubbar och lojalitetsprogram. Vi använder våra erfarenheter och kunskaper om vad som skapar engagemang hos era kunder och medarbetare.

Vi har helhetslösningen för kunder som vill hålla sig relevanta för sina kunder. Se över ditt erbjudande tillsammans med oss!







Följ oss på LinkedIn > Håll dig uppdaterad på FaceBook > Häng med på Instagram >






0 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Customer Sales

Customer Nordic AB

Industrigatan 8

611 38 Nyköping
Södermanland

Sverige

Vi hjälper ert varumärke att utvecklas till minnen och långsiktiga relationer. Ökad försäljning, högt värderade kampanjer och förbättrad marginal. Dina kunder handlar för att de känner för det -  få dem att känna något!

Häng med oss!

Tack för ditt intresse!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

© 2022 Customer Nordic Sweden

Vill du se över ditt

erbjudande ihop med oss?

Tveka inte att höra av dig, oavsett om du är intresserad utav våra erbjudanden eller tror att din verksamhet skulle vara en bra partner i vårt utbud!