top of page

customer.

  • Skribentens bildCustomer Nordic AB

Erbjudande under Black Friday

Uppdaterat: 28 aug. 2023

Rubriker som sticker ut - eller är det erbjudandet?

Under de senaste åren har reorna blivit fler och längre. Samtidigt dyker allt fler kampanjer upp. Hela november lanseras nu på vissa håll en utvidgad Black Friday som många kallar Black Week, nya dagar för många är Cyber Monday och Singles Day som också ökar i popularitet. Men det finns en del skepsis bland konsumenterna mot prissättningen och erbjudanden under Black Friday. Det beror dels på att vissa produkter ökar i pris inför kampanjperioden och återgår till sitt "ursprungspris" när kampanjen startar med budskapet "REA" och dels att det går emot det återhållsamma i vår konsumtion. Men med det sagt, så är inte Black Friday "all bad".

Däremot så behöver inte erbjudanden handa om att ge kunden mest rabatt eller längre öppettider utan det kan också handla om att erbjuda något unikt. Du behöver hitta ett erbjudande som sticker ut får din målgrupp att stanna och tänka:

1. Det här är för mig.

2. Det här har jag inte sett förut

3. Bäst jag läser det här på en gång så jag inte missar något


Låter kanske enkelt? Men det är det inte. Customer har över 18 års erfarenhet av försäljning mellan B2C. Vi hjälper dig ta fram ett erbjudande som dina kunder till ta del av,


Med andra ord

När så många spelare är involverade i kampen om uppmärksamhet och erbjudanden är det viktigast att sticka ut från mängden. Erbjudanden behöver inte handa om att ge kunden mest rabatt eller längre öppettider utan det kan också handla om att erbjuda något unikt. Med den ständigt ökade konkurrensen gör att företag har behov att skapa mervärde kring sina produkter och tjänster, hellre än att erbjuda rabatter och priskampanjer som sällan ger lika hållbar tillväxt och lönsamhet i längden.

Här kommer ett exempel:

"Bäddat för en bra upplevelse. Hotellnatt på köpet för dig och någon du tycker om vid köp

över x kr under helgen x"


Att ge mervärden är ett bra verktyg som dels upprätthåller priset på ditt kärnerbjudande, dels kan ge ett större upplevt värde än en rabatt. Oavsett om det handlar om nykundserbjudanden, lojalitetserbjudanden eller riktade kampanjer som under Black Friday (Black week) är mervärden ett bra verktyg som hjälper dig till ökad försäljning, nå nya målgrupper och stärka kundlojaliteten till befintliga kunder.


Customers motto är:" Vi hjälper dig att slippa rabattera" Fredrik förklarar lönsamhetsgap, dvs relationen mellan ett högt upplevt värde, försäljning och en tänkt rabatt.


Vi har en bred kunskap om olika målgruppers intressen. Vi kan se vad som efterfrågas och ta fram lösningar och anpassade förslag utifrån vad företaget vill uppnå.

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig till ökad försäljning och högt värderade kampanjer >> klicka här <<


Glada hälsningar/ Customer-teamet




Tre symboler på sociala medier
Sociala medier


51 visningar0 kommentarer

Comments


bottom of page