customer.

  • Customer Nordic AB

Slappna av i jul - vinn affärerna i januari

Som du redan vet är det ofta tufft med försäljningen i januari. Det är känt sedan länge att januari är årets fattigaste månad. Kunderna har satsat hårt inför julen varpå plånboken nu lider av utmattningssyndrom. Ovanpå det kommer larmen om ökad inflation och lågkonjunktur. Den ekvationen slår ut sig själv. Men kan man locka till köp, även under fattiglappens månad? Det klart du kan! Scrolla vidare och ta del av våra bästa tips om hur du behåller kunderna, skapar nya och samtidigt behåller dina marginaler.


1) Penna och papper – alltså planering och strategi De flesta framgångsrika företag har tydliga mål, strategier, planer och idéer om hur de vill nå ut till kund på ett bättre sätt än vad de gör idag.

Ta fram en penna och papper. Sätt dig ner och fundera på följande frågor:

- Hur vill jag öka försäljningen?

- Vem vill jag locka till köp?

- Hur mycket får det kosta?

2) Alla älskar känslan av att vara extra speciell – Skapa en VIPkväll

Skapa ett VIPtillfälle för dina lojala kunder. Bjussa på ditt gladaste humör, något härligt tilltugg och mervärden som gör skillnad. Här kommer några förslag på mervärden som betyder: - Rum för återhämtning - en hotellövernattning för två. - Nervkittlande i höstmörkret – biobiljetter för två - Selflove – en MåBra-behandling på en salong

Att ge mervärden är ett bra verktyg som dels upprätthåller priset på ditt kärnerbjudande, dels kan ge ett större upplevt värde än en rabatt.


3) Verkliga personas – lär känna dina kunder!

Bygg starka relationer med dina kunder! Nykundsbearbetning kostar mer än att behålla de kunder ni redan har. Lojalitet hos kunder är en av hemligheterna bakom en ökad lönsamhet och vinst i ett längre perspektiv. Här kommer en topp-tre-lista på varför det är så bra att jobba med kundlojalitet.


- Lojala kunder spenderar mer hos ditt företag

- De följer dina kampanjer och tar del av dina nyheter

- Du behöver inte ta till strategier som prissänkningar


Eftersom vi levererat lyckade kampanjer i 18 år har vi en stor erfarenhet och kunskap om vad som gör en kampanj framgångsrik eller inte. Den erfarenheten får du på köpet - kontakta oss gärna idag!



Följ oss på LinkedIn > Håll dig uppdaterad på FaceBook > Häng med på Instagram >

4 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Customer Sales

Customer Nordic AB

Industrigatan 8

611 38 Nyköping
Södermanland

Sverige

Vi hjälper ert varumärke att utvecklas till minnen och långsiktiga relationer. Ökad försäljning, högt värderade kampanjer och förbättrad marginal. Dina kunder handlar för att de känner för det -  få dem att känna något!

Häng med oss!

Tack för ditt intresse!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

© 2022 Customer Nordic Sweden

Vill du se över ditt

erbjudande ihop med oss?

Tveka inte att höra av dig, oavsett om du är intresserad utav våra erbjudanden eller tror att din verksamhet skulle vara en bra partner i vårt utbud!