Kundvård | Knyt kunderna till dig
top of page

customer.

  • Skribentens bildCustomer Nordic AB

Kundvård | Knyt kunderna till dig

Uppdaterat: 28 aug. 2023


Det blir svårare och svårare att sticka ut ur bruset och fånga kundernas uppmärksamhet. Hur kan man ge kunderna ett erbjudande de inte kan tacka nej till? Gör man det genom att alltid vara billigast – eller finns det andra erbjudanden som dina kunder inte kan motstå? Vi listar 7 av våra bästa tips och råd hur du kan arbeta med att addera mervärden till dina kunder utan att behöva ta från egna marginaler.


Det handlar om att ge dina kunder ett stort upplevt värde utan att din marginal försämras.

1) Priskriga ej. Att jobba med upprepenade rabattering i för stor utsträckning kan skada ditt varumärkes förtroende och skada marknadens åtrå.

2) Öka värdet för kunden utan att rabattera. Addera mer service inom ramen för priset. 3) Belöna de trogna kunderna med bra erbjudanden. Det är alltid en bra idé att belöna dina återkommande kunder med en belöning för att på så sätt upprätthålla deras gillande av dig. 4) Fokusera inte på pris, utan på mervärde. Kunden vill känna sig smart, så bra erbjudanden/ kampanjer och bra kommunikation är oerhört viktigt.

5) Var kreativ och hitta nya sätt på koncept och erbjudanden. Slå an på aktuella värden och drivkrafter hos konsumenterna. 6) Starta snackisar. Människor älskar att prata med varandra om vad dem har hittat för bra erbjudanden. Skapa en snackis och låt andra marknadsföra åt dig.






En glad tjej som lyssnar på musik


Addera mervärden till produkter och erbjudande! Det skapar ett stort upplevt värde för dina kunder utan att din marginal försämras.


Vill du veta mer om premier och lojalitetsskapande kampanjer?

Klicka på knappen så hör vi av oss så snart vi kan!




Tre symboler på sociala medier
Sociala medier



43 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page