Kampanj | BRAVO
top of page

customer.

  • Skribentens bildCustomer Nordic AB

Kampanj | BRAVO

Uppdaterat: 29 aug. 2023

Bravos historia började för drygt 40 år sedan, när det knappt fanns juice i Sverige. Då var juice något exklusivt i Sverige som endast fanns att få tag i fryst i små burkar, men Skånemejeriers VD som varit i Florida, hade fått en lysande idé. Där såldes nämligen drickfärdig juice i vanliga mjölkförpackningar och det skulle även Skånemejerier kunna göra. Sagt och gjort, via en leverantör i Florida började Skånemejerier producera drickfärdig apelsinjuice till svenskar under namnet Florida juice. Det blev en succé!

Kampanjupplägg: Fira 40 år i Sverige med aktiviteter för att uppmärksamma det Bravo, Sveriges största juicemärke, fyllde 40 år och laddade upp med en mängd aktiviteter för att uppmärksamma det. Under den viktiga försommarperioden gjordes en storsatsning med inriktning på barnfamiljen. Hur gick det till - jo...

Alla som köpte 6 liter Bravo juice under kampanjperioden och skickade in sina kvitton/streckkoder till oss på Customer Nordic fick en nöjeshäfte med 100 erbjudanden på roliga aktiviteter för familjen. Skånes Djurpark, Kneippbyn, High Chaparral och Medleys badanläggningar är några av alla kampanjpartners som tog emot glada Bravokonsumenter.


En kampanj från Bravo
Kampanj Bravo

En del av kommunikationen till BRAVO.

Premier och mervärden kan användas till att skapa uppmärksamhet kring en händelse, för att skapa en aktivitet i en bestämd tidsperiod eller som en belöning till kunder.


Vill du veta mer om hur vi kan skapa mervärde kring din kampanj? Tveka inte på att höra av dig till oss!



Tre symboler på sociala medier
Sociala medier
282 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page