top of page

customer.

  • Skribentens bildCustomer Nordic AB

Behålla dina kunder över tid

Uppdaterat: 28 aug. 2023


Tips på hur du skall göra för att förlora kunder Ja, rubriken är till för att provocera. Ingen vill förlora sina kunder.

Men oavsett hur bra du är på att skaffa nya kunder blir det svårt att växa om du inte kan behålla dina kunder. Så vad är den främsta orsaken till att kunder väljer bort dig framför någon annan? Pris? Missnöjdhet med leverans? Förväntningarna på produkterna? Håll i dig nu - ingen av dessa.


Enligt undersökningar är den vanligaste orsaken till att företagskunder väljer att byta leverantör att de känner sig bortglömda eller oprioriterade. Därför har vi samlat en lista med tips på en stor mängd saker du kan göra för att se till att behålla dina kunder över tid.

Var personlig

En relation är en relation - oavsett om det är till en medarbetare eller till en kund. Företag har inga relationer till varandra. Människor gör affärer med varandra, och människor de gillar. Ett sätt att bli omtyckt är att addera lite av din personlighet. Genom att skapa en personlig relation får du lättare att behålla dina kunder. Prata med dina kunder, ofta

Håll kontakten med dina kunder! Tekniken gör det både möjligt och enkelt att följa upp och kommunicera med dina kunder. Genom att regelbundet höra av dig kan du fånga upp kundens frågor, beställningar, händelser och så vidare.


Vara tillgänglig

Kanske en av de viktigaste punkterna. Att vara tillgänglig. Se till att dina kunder kommer i kontakt med dig. Kan inte kunden nå dig kommer du inte ha någon kund kvar på sikt. Det handlar inte om att du ska finnas där hela tiden, utan det handlar om att följa upp, intressera sig och engagera sig i kunden.

Hålla dina löften

Sälj inte något som du inte kan leverera. Det finns en gammal sanning om säljare att de lovar något som de inte kan förverkliga. Gör inte så. Ingen tjänar på det, varken du eller kunden. Lova mindre och leverera är ett bra sätt att skapa nöjda kunder så att dem stannar.

Customer har över 18 års erfarenhet av att hjälpa företag våra sina kundrelationer. Vi levererar och distribuerar mervärden till kundklubbar och lojalitetsprogram. Vi använder våra erfarenheter och kunskaper om vad som skapar engagemang hos era kunder och medarbetare.

Vi har helhetslösningen för kunder som vill hålla sig relevanta för sina kunder. Se över ditt erbjudande tillsammans med oss!





Tre symboler till sociala medier
Sociala medier








16 visningar0 kommentarer

Comments


bottom of page