Kundupplevelser är idag viktigare än mycket annat. Det handlar om kundupplevelser som sträcker sig även efter köpet är gjort. Traditionella rabatter kan till viss del stimulera tillfälligt, men bygger inte långvarig kundlojalitet till varumärket. Det finns personer som endast fokuserar på pris, vilket gör de väldigt illojala eftersom det är endast prisbilden som styr deras beslut om köp, och undersökningar visar att det är andra drivkrafter som påverkar lojaliteten till ett varumärke. Att ständigt ha rabatter som lockmedel fungerar bara kortsiktigt och kan långsiktigt påverka lönsamheten negativt. Det gäller att skapa system för era kunder ska bli mer trogna och lojala. En lösning till det kan vara att starta ett program för belöning av lojalitet.
Findus Lunchklubb har skapat en kundklubb där kunderna har en möjlighet att använda sig av ett poängsystem. Poängen återinvesteras genom ökad merförsäljning och styr kunderna mot era mest lönsamma produkter. Genom att registrera koder från deras färdiga lunchlådor kan kunderna byta ut poäng mot premier och erbjudanden.
Kundklubben fungerar som ett VIP-forum där kunden får känna sig extra utvald genom exklusiva medlemserbjudanden, lanseringar och nyheter mm. Den fungerar även som en kommunikationskanal mellan Findus och sina kunder.
Via kundklubben kan Findus på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt belöna sina lojala kunder.
Customer Nordic är en av leverantörerna till Findus Lunchklubb premiebaserade erbjudanden till sina kunder.
Tack vare Customers nära partnerskap till sina samarbetspartners, kan Findus erbjuda ett brett sortiment till sina medlemmar med varor som vanligtvis inte ingår i Customers portfölj.
Customer Nordic har möjlighet att förse kunder med premier som blir specialanpassade utefter era behov.
Är du på jakt efter nya, attraktiva och innovativa premier eller vill du veta mer hur vi arbetar med premier till lojalitetsprogram? Hör av dig redan idag så bokar vi in ett möte!
Comments