Kampanj | Dr Oetker Ristorante
top of page

customer.

  • Skribentens bildCustomer Nordic AB

Kampanj | Dr Oetker Ristorante

Uppdaterat: 29 aug. 2023

Dr. Oetker food division är verksam i 40 länder och finns representerad i alla världsdelar. Huvudkontoret ligger fortfarande i Bielefeld. Dr. Oetker är ett bolag som har en förmåga att introducera nya, innovativa produkter anpassade efter konsumenternas behov. Detta har resulterat i ett stort utbud av kyld och fryst mat.


Kampanjupplägg: Dr. Oetkers frysta pizzor är otroligt omtyckta för sin smak, krispighet och kvalitet. För att öka sin försäljning och uppmärksamma deras storsäljare ytterligare, samt stärka kundlojaliteten har de kört flera lyckade kampanjer tillsammans med oss på Customer, där resultatet har överträffat högt ställda förväntningar. En stor framgångsfaktor i dessa "samla-och-få kampanjerna" har varit att butikerna har uppskattat vårt upplägg vilket medfört att kampanjen har fått bra synlighet. Vilket är ett framgångsrecept för lyckad kampanj. De mervärden (premier) som används under kampanjperioden bestod av bland annat en "Hotellövernattning för två" och en "Måbra-upplevelse" (en valfri behandling på en salong) har i sin tur uppskattats av målgruppen vilket gett en rejäl skjuts i försäljning.

I höst har de valt att repetera framgången med en liknande kampanj. Denna gång har de valt en måbra-upplevelse som premie.

”Vi fick ett fantastiskt gensvar direkt och det var inget svårt beslut att upprepa samma kampanjidé.”

Fredrik Gahm, Affärsutvecklare


en bild på en kampanj från Dr Oetker
Kampanj | Dr Oetker

Vill du veta mer om premier och hur ni kan öka försäljningen på ett kostnadseffektivt sätt? Tryck på knappen och kontakta oss redan idag!



Tre symboler på sociala medier
Sociala medier

136 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page